MENU

Pracownia stolarska

  • zapoznanie z obróbką drewna,
  • nauka  wycinania w drewnie, szlifowania, lakierowania, wbijania gwoździ,
  • posługiwanie się narzędziami oraz urządzeniami elektrycznymi,
  • nauka samodzielnego wykonywania prostych prac stolarskich
  • realizacja zadań wynikających z indywidualnych planów wspierająco aktywizujących przygotowanych dla każdego uczestnika, uwzględniających  ich możliwości, zdolności i rozwój oraz zgodnie z założeniami poszczególnych pracowni

 

Pracownia komputerowa:

  • nabywanie umiejętności z zakresu obsługi komputera i drukarki,
  • zapoznanie z podstawowymi funkcjami  urządzeń,
  • obsługa edytora tekstu, obsługa multimedialnych programów komputerowych,
  • wykorzystywanie Internetu oraz poczty elektronicznej.
  • realizacja zadań wynikających z indywidualnych planów wspierająco aktywizujących przygotowanych dla każdego uczestnika, uwzględniających  ich możliwości, zdolności i rozwój, zgodnie z założeniami pracowni

 

Pracowni Ceramiki

  • przygotowanie materiałów ceramicznych,
  • poznanie zachowania materiałów ceramicznych w czasie obróbki
  • poznanie technik lepienia różnymi metodami: kulkową, z wałeczków, z plastra
  • kształtowanie, modelowanie wyrobów ceramicznych o coraz bardziej skomplikowanych kształtach,
  • poznanie zasad suszenia, wypalania oraz nauka malowania, zdobienia, szkliwienia wyrobów ceramicznych,
  • formowanie, lepienie w glinie
  • wyzwalanie zainteresowań artystycznych, poruszanie wyobraźnia
  • nauka zachowania proporcji oraz perspektywy
  • realizacja zadań wynikających z indywidualnych planów wspierająco aktywizujących przygotowanych dla każdego uczestnika, uwzględniających  ich możliwości, zdolności i rozwój oraz zgodnie z założeniami poszczególnych pracowni

Pracownia dydaktyczna:

  • gry i programy edukacyjne podtrzymujące  i rozwijające umiejętności szkolne, 
  • różnego rodzaju prace plastyczne i dydaktyczne rozwijające spostrzegawczość, umiejętność logicznego myślenia, uwagę, koncentrację, pamięć, wyobraźnię.
  • realizacja zadań wynikających z indywidualnych planów wspierająco aktywizujących przygotowanych dla każdego uczestnika, uwzględniających  ich możliwości,
  • zdolności i rozwój, zgodnie z założeniami pracowni;

 

 

Pracownia rękodzieła

  • realizacja szeroko rozumianej terapii poprzez sztukę.
  • rozbudzanie poczucia piękna i estetyki przy dążeniu do stałej poprawy sprawności ruchowej.
  • prowadzenie zajęć terapeutycznych  dostosowanych indywidualnie do stanu zdrowia i możliwości osób uczestniczących. 
  • rozwijanie  zainteresowań, doskonalenie zdolności manualnych, umiejętności planowania i przewidywania.
  • poprzez  prace kształtowanie umiejętności wyrażania ekspresji na świat.
  • realizacja zadań wynikających z indywidualnych planów wspierająco aktywizujących przygotowanych dla każdego uczestnika, uwzględniających  ich możliwości, zdolności i rozwój oraz zgodnie z założeniami  pracowni.

Pracownia gospodarstwa domowego

  • wykonywanie czynności z zakresu życia codziennego,
  • przygotowanie do jak największej samodzielności w codziennym życiu poprzez naukę przyrządzania prostych posiłków,
  • kształtowanie umiejętności bezpiecznego posługiwania się sprzętem kuchennym,
  • planowanie i wykonywanie prostych zakupów,
  • nauka zasad dobrego zachowania przy stole, zasad higieny i czystości oraz zasad racjonalnego żywienia,
  • sprzątanie ze stołów, mycie  naczyń ,
  • porządkowanie pracowni wraz z częścią jadalną,
  • kształtowanie   poczucia wspólnoty, przynależności do grupy, dbania o innych.
  • realizacja zadań wynikających z indywidualnych planów wspierająco aktywizujących przygotowanych dla każdego uczestnika, uwzględniających  ich możliwości, zdolności i rozwój, zgodnie z założeniami pracowni;

Pracownia Doświadczania Świata:

  • poddawanie uczestników czynnej relaksacji i stymulacji zmysłów,
  • stwarzanie możliwości odbierania nowych bodźców, wzbogacania doświadczeń oraz miłe spędzanie czasu w atmosferze pełnego relaksu,
  • stymulowanie sprawności umysłowej,
  • rozwój wyobraźni i zwiększenie koncentracji uwagi

 

 

 

Pracownia witrażu

  • doskonalenie umiejętności mechanicznej obróbki szkła witrażowego,
  • poznanie zasad prawidłowego oklejania szkła taśma miedzianą,
  • wykonywanie zgodnie z zasadami mozaiki witrażowej,
  • opracowywanie projektów graficznych wykonywanych kompozycji, według których przebiegać mają kolejne etapy pracy,
  • wykonywanie kompozycji wieloelementowych zamkniętych o kształcie koła, kwadratu, owalu i kompozycje przestrzenne o różnorodnej tematyce,
  • doskonalenie sprawności manualnych, nauka dokładności i wytrwałości,
  • kształtowanie  zmysłu estetki oraz rozwijanie umiejętności organizacyjnych,
  • kształtowanie poprzez pracę aktywnej i twórczej postawy wobec życia,
  • rozwijanie takich cech osobowości jak: cierpliwość, samodzielność, niezależność i odpowiedzialność,
  • realizacja zadań wynikających z indywidualnych planów wspierająco aktywizujących przygotowanych dla każdego uczestnika, uwzględniających  ich możliwości, zdolności i rozwój, zgodnie z założeniami pracowni;
projekt i wykonanie strony: SeeSite