Pracownia stolarska
- zapoznanie z obróbką drewna,
- nauka wycinania w drewnie, szlifowania, lakierowania, wbijania gwoździ,
- posługiwanie się narzędziami oraz urządzeniami elektrycznymi,
- nauka samodzielnego wykonywania prostych prac stolarskich
- realizacja zadań wynikających z indywidualnych planów wspierająco aktywizujących przygotowanych dla każdego uczestnika, uwzględniających ich możliwości, zdolności i rozwój oraz zgodnie z założeniami poszczególnych pracowni
Pracownia komputerowa:
- nabywanie umiejętności z zakresu obsługi komputera i drukarki,
- zapoznanie z podstawowymi funkcjami urządzeń,
- obsługa edytora tekstu, obsługa multimedialnych programów komputerowych,
- wykorzystywanie Internetu oraz poczty elektronicznej.
- realizacja zadań wynikających z indywidualnych planów wspierająco aktywizujących przygotowanych dla każdego uczestnika, uwzględniających ich możliwości, zdolności i rozwój, zgodnie z założeniami pracowni
Pracowni Ceramiki
- przygotowanie materiałów ceramicznych,
- poznanie zachowania materiałów ceramicznych w czasie obróbki
- poznanie technik lepienia różnymi metodami: kulkową, z wałeczków, z plastra
- kształtowanie, modelowanie wyrobów ceramicznych o coraz bardziej skomplikowanych kształtach,
- poznanie zasad suszenia, wypalania oraz nauka malowania, zdobienia, szkliwienia wyrobów ceramicznych,
- formowanie, lepienie w glinie
- wyzwalanie zainteresowań artystycznych, poruszanie wyobraźnia
- nauka zachowania proporcji oraz perspektywy
- realizacja zadań wynikających z indywidualnych planów wspierająco aktywizujących przygotowanych dla każdego uczestnika, uwzględniających ich możliwości, zdolności i rozwój oraz zgodnie z założeniami poszczególnych pracowni
Pracownia dydaktyczna:
- gry i programy edukacyjne podtrzymujące i rozwijające umiejętności szkolne,
- różnego rodzaju prace plastyczne i dydaktyczne rozwijające spostrzegawczość, umiejętność logicznego myślenia, uwagę, koncentrację, pamięć, wyobraźnię.
- realizacja zadań wynikających z indywidualnych planów wspierająco aktywizujących przygotowanych dla każdego uczestnika, uwzględniających ich możliwości,
- zdolności i rozwój, zgodnie z założeniami pracowni;
Pracownia rękodzieła
- realizacja szeroko rozumianej terapii poprzez sztukę.
- rozbudzanie poczucia piękna i estetyki przy dążeniu do stałej poprawy sprawności ruchowej.
- prowadzenie zajęć terapeutycznych dostosowanych indywidualnie do stanu zdrowia i możliwości osób uczestniczących.
- rozwijanie zainteresowań, doskonalenie zdolności manualnych, umiejętności planowania i przewidywania.
- poprzez prace kształtowanie umiejętności wyrażania ekspresji na świat.
- realizacja zadań wynikających z indywidualnych planów wspierająco aktywizujących przygotowanych dla każdego uczestnika, uwzględniających ich możliwości, zdolności i rozwój oraz zgodnie z założeniami pracowni.
Pracownia gospodarstwa domowego
- wykonywanie czynności z zakresu życia codziennego,
- przygotowanie do jak największej samodzielności w codziennym życiu poprzez naukę przyrządzania prostych posiłków,
- kształtowanie umiejętności bezpiecznego posługiwania się sprzętem kuchennym,
- planowanie i wykonywanie prostych zakupów,
- nauka zasad dobrego zachowania przy stole, zasad higieny i czystości oraz zasad racjonalnego żywienia,
- sprzątanie ze stołów, mycie naczyń ,
- porządkowanie pracowni wraz z częścią jadalną,
- kształtowanie poczucia wspólnoty, przynależności do grupy, dbania o innych.
- realizacja zadań wynikających z indywidualnych planów wspierająco aktywizujących przygotowanych dla każdego uczestnika, uwzględniających ich możliwości, zdolności i rozwój, zgodnie z założeniami pracowni;
Pracownia Doświadczania Świata:
- poddawanie uczestników czynnej relaksacji i stymulacji zmysłów,
- stwarzanie możliwości odbierania nowych bodźców, wzbogacania doświadczeń oraz miłe spędzanie czasu w atmosferze pełnego relaksu,
- stymulowanie sprawności umysłowej,
- rozwój wyobraźni i zwiększenie koncentracji uwagi
Pracownia witrażu
- doskonalenie umiejętności mechanicznej obróbki szkła witrażowego,
- poznanie zasad prawidłowego oklejania szkła taśma miedzianą,
- wykonywanie zgodnie z zasadami mozaiki witrażowej,
- opracowywanie projektów graficznych wykonywanych kompozycji, według których przebiegać mają kolejne etapy pracy,
- wykonywanie kompozycji wieloelementowych zamkniętych o kształcie koła, kwadratu, owalu i kompozycje przestrzenne o różnorodnej tematyce,
- doskonalenie sprawności manualnych, nauka dokładności i wytrwałości,
- kształtowanie zmysłu estetki oraz rozwijanie umiejętności organizacyjnych,
- kształtowanie poprzez pracę aktywnej i twórczej postawy wobec życia,
- rozwijanie takich cech osobowości jak: cierpliwość, samodzielność, niezależność i odpowiedzialność,
- realizacja zadań wynikających z indywidualnych planów wspierająco aktywizujących przygotowanych dla każdego uczestnika, uwzględniających ich możliwości, zdolności i rozwój, zgodnie z założeniami pracowni;